Jól fizető munkahelyeket és stratégiai előnyt jelent, hogy a BYD Magyarországot választotta egyik globális központjává

Nem a bérszínvonal, hanem a fejlett infrastruktúra miatt vonzó hazánk a nagy nemzetközi befektetőknek.

A kaposvári közösségi közlekedés ezzel nemcsak fenntarthatóbbá, hanem korszerűbbé is válik.
A kínai BYD nyerte a kaposvári önkormányzat legújabb elektromos buszbeszerzési közbeszerzését, miután mind árban, mind műszaki szempontból jelentős előnyt mutatott fel a német MAN-nal szemben. A tender 13 új elektromos városi autóbusz – 10 darab szóló és 3 csuklós – beszerzésére vonatkozott, további 4 jármű lehívási lehetőségével. A BYD ajánlata nettó 3,696 milliárd forint volt, míg az MAN csaknem nettó 4,662 milliárdért szállította volna ugyanazt
– közel egymilliárd forinttal drágábban
– számolt be róla a magyarbusz.info.
Ezt is ajánljuk a témában
Nem a bérszínvonal, hanem a fejlett infrastruktúra miatt vonzó hazánk a nagy nemzetközi befektetőknek.
A döntés azonban nem pusztán az áron múlt: a közbeszerzés nyolc értékelési szempont alapján, ár-érték arányt vizsgálva pontozta az ajánlatokat. A BYD 966,65 pontot szerzett, míg a MAN 738,95-öt, ami egyértelművé tette a választást. A kínai gyártó járművei több szempontból is jobbnak bizonyultak: nagyobb hatótávot, magasabb férőhelyszámot és hosszabb garanciát kínálnak. A BYD szóló típusai egyetlen töltéssel 633, a csuklós változatok pedig 566 kilométert képesek megtenni, míg az MAN hasonló modelljei csak 513, illetve 458 kilométeres hatótávval rendelkeznek.
A férőhelyek tekintetében is a kínai gyártó került előnybe: szóló buszaik 37, csuklós járműveik 46 ülőhellyel rendelkeznek, míg az MAN esetében ezek a számok rendre 33 és 45 voltak.
A garanciavállalások terén a BYD szintén felülmúlta riválisát: általános jótállásban 96 hónapot, a vázszerkezetre és akkumulátorokra pedig 180 hónapot vállaltak – az MAN ezzel szemben 84, 144, illetve 122 hónapot ajánlott.
A BYD ajánlata a járművek mellett magában foglalta azok integrálását a városi forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerekbe, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is. A projekt teljes mértékben az IKOP Plusz program támogatásával valósul meg, a szükséges források már rendelkezésre állnak. A szerződéskötés a jogorvoslati időszakot követően, legkorábban június 9-én történhet meg.
A kaposvári közösségi közlekedés ezzel nemcsak fenntarthatóbbá, hanem korszerűbbé is válik, miközben a kínai BYD újabb látványos sikert könyvelhet el a magyar piacon.
Ezt is ajánljuk a témában
Öt év múlva már nem kínai, hanem európai márka lenne a Szegeden óriásgyárat építő vállalat.
A nyitókép illusztráció (Képernyőkép)